Перейти до основного вмісту
Гатеж Наталія Василівна
кандидат педагогічних наук, членкиня Спілки дизайнерів України
Доцент, заступниця завідувачки кафедри з навчально-методичної роботи

Google scholar

ORCID

Web of Sciencе

Дисципліни, що читає: Педагогіка, Психологія, Етика та естетика, Методика викладання спецдисциплін, Педагогічна практика.

Додаткова інформація: 26 жовтня 1983 р.н. 

ОСВІТА
2012–2019, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, аспірантура за спеціальністю 13.00.04 — теорія і методика професійної освіти.
2004–2005, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, факультет педагогіки, психології та соціальної роботи, спеціальність «Початкове навчання», магістр (диплом із відзнакою).
2002–2004, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, факультет педагогіки, психології та соціальної роботи, спеціальність «Початкове навчання. Українознавство», бакалавр (диплом із відзнакою).
1998–2002, Педагогічний коледж Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича, спеціальність «Початкове навчання. Хореографія», молодший спеціаліст (диплом із відзнакою).

НАУКОВІ СТУПЕНІ
2019, червень — кандидат педагогічних наук.
(ступінь присуджено на підставі захисту кандидатської дисертації у спеціалізованій раді Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна Національної академії педагогічних наук України, що відбувся 18 червня 2019 р.; тема дисертації: «Підготовка майбутніх учителів образотворчого мистецтва до виховання естетичної культури учнів закладу загальної середньої освіти» за спеціальністю 13.00.04 – теорія та методика професійної освіти; науковий керівник — доктор психологічних наук, професор, М. Г. Іванчук).
 

Підрозділ 2.7. (2020). Характеристика етапів підготовки майбутніх учителів образотворчого мистецтва до виховання естетичної культури учнів /Інновації у професійно-педагогічній підготовці майбутнього вчителя: проблеми і орієнтири [Текст]: колект. монографія / [Г. П. Бигар та ін.] ; за заг. ред. д-ра психол. наук, проф. М. Г. Іванчук; Чернівец. нац. ун-т ім. Юрія Федьковича. – Чернівці: ЧНУ: Рута, 2020. – 351 с. – 224-236.

 

Гатеж, Н. В. (2017). Виховання естетичної культури учнів у позаурочній діяльності (на допомогу майбутньому вчителю). Чернівці: Рута. – 44с.

https://www.immersiveartdesign.net/wp-content/uploads/2023/04/ChNU-Case-Study.pdf 

Автори: Мирослава Жаворонкова та Наталія Гатеж. Переклад Валерії Сафтюк 

BA (Hons) Fashion Design & Accessories, кафедра декоративно-прикладного та образотворчого мистецтва.

Назва: Чи може Імерсивна технологія допомогти готувати студентів декоративно-прикладного мистецтва до сучасного ринку праці? Приклад дослідження використання графічних інструментів у 3D моделюванні дизайну одягу та аксесуарів.

 

Рейтингові публікації у закордонних журналах (Web of science) 

1.Kaplinskyi, V. ., Stoliarenko, O. ., Stoliarenko, O. ., Berezyuk О. ., Chumak, M. ., & Hаtezh N. (2024). Developing Future Teachers’ Creativity as a Crucial Element of Systemic Work in the Neuropedagogical Environment. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 16(3), 375-385. (Розвиток креативності майбутнього вчителя як важливий елемент системної роботи в нейропедагогічному середовищі) https://doi.org/10.18662/rrem/16.3/898

1. Гатеж, Н. В. (2018). Професійні вміння у змісті креативно-діяльнісного компонента готовності майбутнього вчителя образотворчого мистецтва до виховання естетичної культури учнів. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, 6 (65), 155, 15–18.
2. Гатеж, Н. В. (2018). Компоненти, критерії та показники готовності майбутніх учителів до виховання естетичної культури учнів. Sceins of Europa, 3 (23), 18–22.

Гатеж, Н. В. (2017). Особливості виховання естетичної культури учнів загальноосвітнього навчального закладу. Молодий вчений, 3, 362–365

Гатеж Н. В. (2019). Підготовка майбутніх учителів образотворчого мистецтва до виховання естетичної культури учнів закладу загальної середної освіти [Текст]: дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Гатеж Наталія Василівна; Нац. акад. пед. наук України, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих ім. Івана Зязюна. – Київ, 2019. – 353 с.

 



  1. Гатеж, Н. В. (2011). Психолого-педагогічні основи підготовки майбутніх учителів образотворчого мистецтва до професійно-педагогічної творчості. Науковий вісник Чернівецького університету. Педагогіка та психологія, 594, 32–36.
  2. Гатеж, Н. В. (2014). Виховний потенціал декоративно-прикладного мистецтва у фаховій підготовці майбутнього вчителя образотворчого мистецтва. Науковий вісник Чернівецького університету. Педагогіка та психологія, 712, 30–35.
  3.  Гатеж, Н. В. (2016). Теоретичні основи формування естетичної культури майбутнього вчителя образотворчого мистецтва. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 16: Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики, 27 (37), 7.
  4. Гатеж, Н. В. (2017). Структура естетичної культури майбутнього вчителя образотворчого мистецтва. Проблеми підготовки сучасного вчителя, 16, 199–20.
  5.  Гатеж, Н. В. (2017). Характеристика основних форм і методів виховання естетичної культури учнів загальноосвітньої школи. Естетика і етика педагогічної дії, 16, 147–156.
  6. Гатеж, Н. В. (2018). Емоційно-мотиваційний компонент готовності майбутнього вчителя образотворчого мистецтва до виховання естетичної культури учнів. Молодь і ринок, 1 (156), 175–180.
  7. Гатеж, Н. В. (2018). Емпіричне дослідження готовності майбутніх учителів образотворчого мистецтва до виховання естетичної культури учнів. Нова педагогічна думка, 1 (93), 175–177.
  8. Гатеж, Н. В. (2018). Педагогічні умови оптимізації процесу підготовки майбутніх учителів образотворчого мистецтва до виховання естетичної культури учнів. Педагогічний часопис Волині, 1 (8), 43–48.
  9.  Гатеж, Н. В. (2018). Програма підготовки майбутніх учителів образотворчого мистецтва до виховання естетичної культури учнів. Наукові записки [Кіровоградського державного університету імені Володимира Винниченка]. Педагогічні науки, 167, 180–184.
  10. Гатеж Н., Жаворонкова М. (2024). Доступ до мистецтва: мобільне навчання, доповнена реальність у декоративно-прикладному мистецтві. Studia Methodologica, 57, 270-278.  https://journals.tnpu.ternopil.ua/index.php/sm/article/view/965 
  11. Гатеж, Н. В. (2024). РОЗГЛЯД СТРУКТУРИ ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ ОСОБИСТОСТІ НА ЗЯНЯТТЯХ З ПСИХОЛОГІЇ ТВОРЧОСТІ. Мистецька освіта та розвиток творчої особистості, (4), 22-26. https://doi.org/10.32782/ART/2024-4-4 

Публікації у збірниках матеріалів конференцій
1. Гатеж, Н. В. (2015). Науково-теоретичні засади професійної підготовки майбутнього вчителя образотворчого мистецтва до морально-естетичного виховання учнів у процесі гурткової роботи. В Якість неперервної освіти в умовах євроінтеграційних процесів: тенденції, проблеми, прогнози:  Міжнародна науково-практична конференція, Київ-Чернівці, 2-4 листопада (с. 185–187). Чернівці: Друк ФОП Горюк.
2. Гатеж, Н. В. (2015). Підготовка майбутнього вчителя образотворчого мистецтва до виховання у школярів морально-естетичних почуттів засобами візуального мистецтва. Вісник Закарпатського художнього інституту. Ерделівські читання, 5, 187–190.

3. Гатеж, Н. В. (2015). Проблема формування педагогічної майстерності викладача художніх дисциплін вищого навчального закладу. В Є. А. Антонович & В. П. Титаренко (Ред.), Етнодизайн: Європейський вектор розвитку і національний контекст (Кн.1, с. 501–504). Полтава: ПНПУ ім. В.Г. Короленка.
4. Гатеж, Н. В. (2017). Виховання естетичної культури учнів у контексті професійної підготовки майбутнього вчителя образотворчого мистецтва. Основні напрямки розвитку педагогічної науки: ІІ Міжнародна науково-практична конференція, Чернігів, 20-21 жовтня (с. 151–154). Чернігів; Херсон: Гельветика.
5. Гатеж, Н. В. (2017). Готовність майбутнього вчителя образотворчого мистецтва до професійної діяльності: теоретичний аспект. В І. І. Осадченко (Ред.), FOLIA COMENIANA: Вісник Польсько-української науково-дослідницької лабораторії психодидактики імені Я. А. Коменського. Модернізація освітнього середовища: проблеми та перспективи. ІІ Міжнародна науково-практична конференція, Умань, 5-6 жовтня, (c. 65–68). Умань: Візаві.
6. Гатеж, Н. В. (2017). Роль учителя образотворчого мистецтва у формуванні естетичних цінностей учнів. В В. П. Андрущенко, В. Г. Кремень & Н. Г. Ничкало (Ред.), Наукова спадщина академіка Івана Зязюна у вимірах сучасності й майбутнього: І Міжнародна науково-практична конференція, Київ, 30-31 березня (с. 124–127). Київ: НПУ імені М. П. Драгоманова.
7. Гатеж, Н. В. (2018). Діагностика готовності майбутніх учителів образотворчого мистецтва до виховної роботи. Гуманітарний корпус, 15, 39–43.
8. Гатеж, Н. В. (2018). Інтегративний підхід у вихованні естетичної культури школярів. Ключові  питання наукових досліджень у сфері педагогіки та психології у ХХІ ст.: Міжнародна науково-практична конференція, Львів, 26-27 січня (Ч. 2, с. 20–23). Львів: Львівська педагогічна спільнота.
9. Гатеж, Н. В. (2018). Методологічні підходи у підготовці майбутніх учителів образотворчого мистецтва. В І. В. Козак (Ред.), Актуальні питання педагогіки та психології: шляхи теоретичного і практичного вирішення проблем: Міжнародна науково-практична конференція, Одеса, 17-18 березня, (с. 37–38). Одеса: Інститут інноваційної освіти.
10. Гатеж, Н. В. (2018). Теоретичні засади професійної підготовки вчителя образотворчого мистецтва до виховання естетичної культури учнів загальноосвітнього навчального закладу. Вісник Закарпатської академії мистецтв, 10, 191–195.
11. Гатеж, Н. В. (2019). Формування естетичної культури майбутніх учителів образотворчого мистецтва. В Є. А. Антонович & В. П. Титаренко (Ред.), Етнодизайн: у контексті українського національного відродження та європейської інтеграції (Кн.2, с. 80–85). Полтава: ПНПУ ім. В.Г. Короленка.
12. Гатеж Н. В., Іванчук М. Г. (2021). Психологічні аспекти виховання естетичних почуттів молодших школярів засобами образотворчого мистецтва. Актуальні проблеми наступності дошкільної і початкової освіти: VII Міжнародна науково-практична конференція, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка. Київ: Міленіум, 121-124.
13. Гатеж Н.В. (2021) Від естетичної культури вчителя до естетичного виховання учнів. Розвиток освітніх систем в умовах євроінтеграційних трансформацій: Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, м. Чернівці, 26-27 травня. 138-143.
14. Гатеж Н.В. (2022). Психолого-педагогічні аспекти підготовки студентів спеціальності 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація». ХІХ Міжнародні педагогічно-мистецькі читання пам’яті професора О. П. Рудницької «Неперервна педагогічна освіта ХХІ століття». Київ, 106-108.

15. Гатеж Н. (2024). Гуманістична спрямованість педагогічної діяльності майбутнього викладача мистецьких дисциплін.Неперервна педагогічна освіта ХХІ століття: зб.матеріалів ХХІ Міжнародних педагогічно-мистецьких читань пам'яті проф. О.П.Рудницької,  7(19). 133-135.

16. Гатеж Н. (2024). Роль професійного мовлення у становленні майбутнього фахівця у галузі декоративно-прикладного мистецтва. Мистецтво як культурно-освітній бренд: проблеми і пріоритети : Збірник матеріалів І Міжнародного симпозіуму, присвяченого 70-річчю членства України в ЮНЕСКО (24-26 квітня 2024). Чернівці. 308-311

17. Гатеж Н. (2024). Роль педагогічної практики у підготовці майбутнього вчителя образотворчого мистецтва. Етнодизайн у контексті відродження української національної ідентичності та європейської інтеграції. Кн. 1. Полтава: Полтавський національний педагогічний університет іені В.Г. Короленка. 252-255

18. Гатеж Н. (2025). Дидактичні вправи як засіб формування майбутнього фахівця. Неперервна педагогічна освіта ХХІ століття: зб.матеріалів ХХІІ Міжнародних педагогічно-мистецьких читань пам'яті проф. О.П.Рудницької,  8(20). 160-162.

 

Рецензії на праці
•    Рецензент фахового видання України «Мистецтво і освіта», м. Київ (2019)

НАУКОВЕ СТАЖУВАННЯ ТА УЧАСТЬ У МІЖНАРОДНИХ ПРОЄКТАХ
У часть у міжнародних проєктах:
1.    «Доступ до мистецтва та дизайну: мобільне навчання, доповнена реальність та залучення студентів до вищої освіти за програмою Еразмус + (проект Еразмус+ КА2 з Університетом Бат-Спа, Англія)
https://www.immersiveartdesign.net/about-us/ 
https://www.bathspa.ac.uk/ 

Міжнародне стажування:
1. Лондонський університет мистецтв (м. Лондон, Великобританія) (5-9.06.2022р.)

https://youtu.be/iq_tDig8mnM?si=Ek01lPT-uibIcjYqhttps://www.immersiveartdesign.net/about-us/  
https://m.facebook.com/story.php

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02mA2gogy4x74NarbbVEHXWwvr6TUdxbHrWsxsvXpVhYbhsu5PmFYDf5JFGuLy7tbql&id=1201781859945282&sfnsn=mo 

2. Інститут мистецтва, дизайну та технологій (м.Дублін, Ірландія) (12-19.11.2022)
https://m.facebook.com/story.php

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02Vnf7Dz6mH3nvzfSANWiT5P8Stve1VGZZirryQiz8Ub6VenkNt8CpihaQBNt9DzsYl&id=100057531194602&sfnsn=mo 

3. Університет соціальних і гуманітарних наук SWPS (м.Варшава, Польща) (18-21.04.2023)

https://www.facebook.com/groups/fab.chnu/permalink/1202724563554625/

Підвищення кваліфікації:
1.    Курс «Методології вчителя з сучасними дітьми. Практика навчання НУШ» (6год/0.18 кред.). РУХ ОСВІТА  Сертифікат № 168517865-18 (19 вересня 2020)
https://ruh.com.ua/ 
2.    Курс: «Зміцнення викладання та організаційного управління в університетах» наданий викладачами курсу через платформу масових відкритих онлайн-курсів Prometheus (сертифікат виданий 15.02.2021)
https://prometheus.org.ua/ 
3.    Курс «Формування та впровадження інноваційних педагогічних технологій». Тема «Інтеграція трудового навчання та мистецтва, паперова творчість, декорування та розпис тканини» (6год/0,2 кред.) ПЕДРАДА. Сертифікат № 4225676300296 (04.12.2021)
https://www.pedrada.com.ua/ 
4.    Курс «Сучасні підходи до організації освітнього процесу в закладах освіти». Тема «Якісне впровадження НУШ у 5 класі. Формувальне оцінювання» (6год/0,2 кред.). РУХ ОСВІТА. Сертифікат № 2424110010309 (18.11.2021)
https://ruh.com.ua/ 

Ми використовуємо власні та сторонні файли cookies та localStorage для аналізу веб-трафіку та поширення матеріалів. Налаштування конфіденційності